Уступ. РНО (Роскошь нечеловеческого общения)
те) Кажется, Господь нассал на всех моих врагов. Много лет меня мучило, что влиятельные люди, услышав мои песни, никогда их никуда не ставили. Им нравилась музыка, которую я ненавидел, и я желал им смерти. В какой-то момент появился просвет. Я слышал свою музыку в барах, ее стали брать для телевидения и рекламы. Когда мои старые вещи сделались популярными, мне было неудобно выпускать новые, я боялся стать памятником в плохом районе, на который все срут.
Когда-то я работал с Донателлой Версаче. Ее ассистент настаивал, чтобы я пользовался сортиром для знаменитостей. Мне это очень понравилось. "Конечно, я буду пользоваться вип-сортиром, я же сраная звезда!"
Если уж у меня есть шмотка за 500 долларов, я ее изношу до полного уничтожения.
Всегда ищите поляну, где никто еще не пасся.
Все дело в крови. Христиане это использовали в истории с Христом. Он общался с запойными рыбаками. А когда его спрашивали: "Почему ты общаешься с проститутками и рыбаками?" - он говорил: "Потому что я нужен им". Вот это фраза, понимаете? Но нашему военизированному обществу на самом деле нужна кровь. Нам нужно немного крови. Нам нужно немного страдания. Типа индивид должен страдать во благо всех. Я с этим играюсь. Поначалу я смотрел на Иисуса Христа и думал: "Вот это ракурс!" Я под него косил. Но на каком-то уровне - это все шоу-бизнес.
Лучший совет от моего отца я получил совсем недавно. Я пытался определиться, с какой женщиной связать свою жизнь, и он сказал мне: "Слушайся продолговатого мозга, он скажет тебе, что делать". Я спросил свой продолговатый мозг, и тот ответил: "Хватайся за эту нигерийско-ирландскую телку. Не упусти эту крошку!"
Что делать, когда закончил дело всей жизни? Посмотреть на все хорошенько с утра.
Почти все рок-музыканты невероятные мудаки. Хотел бы я встретить не такого.
Быть певцом в рок-группе - все равно что плыть в одной лодке с компанией идиотов: ты не можешь делать то, что тебе хочется, приходится считаться с мнением коллектива. Поэтому, чтобы не свихнуться, мы назначали для каждого члена группы "особый день", когда он может командовать остальными. Например, сегодня тебе хочется напиться, и остальные обязаны тебя в этом поддержать.
Когда я начинал, панк-движение вообще не существовало. Могли сесть вместе какие-нибудь физик и инженер и сообразить новую группу, не обращаясь ни к звукорежиссеру, ни к стилисту. Когда начали появляться группы типа Ramones, это была просто музыка, которую КАЖДЫЙ мог делать. И в этом был свой шарм. Для того чтобы быть Бритни Спирс, вам нужен огромный штат: директор, стилист, саунд-продюсер... А если вы хотите быть Hives - вам можно ничего особого не делать. И это нормально. Но что меня беспокоит, это что эти группы просто перестают работать над собой вообще.
Так говорил Игги ПОП.
сы)
...Летова нет и всё позволено...
Ну, абвешчаны у мiнулы раз Працяг?
Яшчэ адзiн "гоп". Толькi што не "трып". Хутчэй, гей-гоп. У сэнсе гоп-стоп. Тьху! Пост-гоп, канешне ж! А ты што падумаў, працiвный?!
Не здаралася яшчэ, каб "рэлiкты" мяне зацiкавiлi. Але ж, кажуць, з нашай папярэдняй сустрэчы гурт моцна змянiўся. Га?
Вось мова. Што? Маўляў, была тамтэйшая, цяпер тутэйшая. А, ты ведаеш, для таго-сяго гэта ўжо вялiiiiзны "плюсег". Я таксама хацеў крышачку парадавацца за беларускамоўнае замяшанне, але потым прыслухаўся... Прыслухайся й ты. Разумею, анiшто не спрыяе, каб ты пачуў, аб чым пяецца. Але ж. Пачуў нешта? Мо, вось гэтае:
Мой магнiт прыцягне
Жалезныя апiлкi
Бацькi ў iх няма
А мацi ёсць
Й гэтак далей. Не напружвайся залiшне.
Ведаю, ведаю, што скажуць: для гэткай музыкi словы - неiстотныя. Голас - не больш, як адзiн з iнструментаў. А тут увогуле, кажуць, пост-мэтал цiто пост-рок. Напэўна й тэкст павiнен быць не проста тэкст, а пост-тэкст. Вось i фiлёлагi ад фiлязофii сцвярджаюць: "современный текст превратился в пятно".
"Иду - цямно, гляжу - пятно, цап-цап - цяпло, ням-ням - гаўно, каб яго! Дзякуй Богу, не наступiў!"
Гопнiцкiя жартачкi? Няхай сабе. Але ж, хiба можна казаць, што мова гурта ЗМЯНIЛАСЯ? НЕ! Як яе адняло аднойчы, так яна, аднятая, недзе й ляжыць:) Няма мовы. Мова ж, яна патрэбна для камунiкацыi. А якая камунiкацыя, калi сэнсу няма, цiто нiхто не намагаецца яго да цябе данесцi?
Голас - замест жалейкi цi дуды беларускай? Добра. Адзiны сэнс - каб было, голас, словы? Добра, словы ёсць. Асобныя словы. Зараз беларускiя. Беларускiя словы мiлейшыя для цябе за замежныя? Выдатна. Якое падабаецца больш за астатнiя, мо, "бацька"?
Так, на тэкстах можна скончыць. Кропка. Табе ж ужо казалi: галоўнае ў дадзеным выпадку - музыка. Давай аб ёй.
Гралi хлопцы, гралi - нешта-нейкае. Той-сёй называў гэтае пост-гранж. Што гэта за трасца? Ну, як клясык казаў, - "любiў ён цешыць грэшна цела i часам добра падгуляць". На гiтарцы.
Увогуле, выгодная, скажу табе, справа - гэты "пост". Пасля, усё апасля. Замест фалаiмiтатара - гiтара:) Практыкуйся. Потым назавi - як-небудзь, але абавязкова з прэфiксам "пост-" - i ўсё, грузды ў кузаве.
Але ж зараз "рэлiкты" ўжо не пост-гранж, а пост-мэтал. Чым ён адрознiваецца ад пост-гранжу? Трасца робiцца ў тры разы даўжэйшая. Вынiк? Большасць ужо не кiдае ў цябе каменнем: даўгая кампазыцыя = сур'ёзная музыка; а аб сур'ёзнай музыцы большасць альбо мычыць у захапленнi, альбо маўчыць, быццам заткнуушы ляпу ляппэнам, па-нямецку кажучы. Каб не здацца дурнем: прамаўчы - можаш сысцi за вумнага й дасведчанага. Ну, мне гэта не пагражае. Я - вядомы (таму-сяму) дурань. Таму колькi словаў пра "сур'ёзную" музыку.
На ўспамiн прыходзiць адна гiсторыйка. Мой сябар, выбiтны гiтарыст, да таго добры басiст ды бубнач, аднойчы сустрэў мяне ў, так бы мовiць, ступары. Што здарылася? Спадабалася яму адна просценькая песенька Сцiнга. Паспрабаваў сыграць - наглытаааауся... Партыю бубнаў увогуле анiяк запомнiць ды выгрукаць не мог! Чалавек, якi меў за плячыма значны вопыт гульнi па кабаках i даўно прызвычаiўся здымаць любую песню "на раз". Напрыканцы давялося яму зрабiць выснову: у Сцiнга простых песенек НЯМА!
...Ведаеш, за што мiфалагiчны Сальеры забiў Моцарта?
Прыгожы выраянт: Сальеры быў гэткiм рокерам-шаўчуком, якi змагаўся супраць папсавiка-кiркорава ў аблiччы Вольфганга Амадэя. Але праўда жыцця, яна прасцейшая й менш рамантычная. Забойства адбылося на падставе таго, што Моцарт сваёй музыкай, як Мальчыш-Пляхiш, выкрыў таямнiцу: сур'ёзная музыка можа быць лёгкай, саматугам заходзiць, без анiякiх ФIЗIЧНЫХ намаганняў.
Напэўна, ты ўжо ўсё зразумеу, але па звычцы падсумую.
"Складаная музыка", яна складаная для аўтара, для музыкаў. Для слухача яна НЕ ПАВIННА быць складанай. Наадварот, спачатку ён i заўважаць не мусiць, што твор - складаны. Можа потым, калi ёсць у яго да таго здольнасцi ды вопыт...
Гэта, так бы мовiць, правiла. З якога, безумоўна, ёсць выключэннi. Але ж, ТОЛЬКI выключэннi.
Ну, магу, калi хочаш, пагадзiцца, што слухаць "нешта гэткае" - цяжкая праца. Калi ДАДАЦЬ патасна - праца ДЛЯ ДУШЫ. А зусiм не для вушэй ды цела.
Калi ж разглядаць музыку "рэлiктаў", дык мы маем рыхтык другi варыянт. Так, не паспрачаешся, граюць добра. Часам гiтарыст выклiкае захапленне, часам - бубнач. Але ўсё разам - цяжэйшае за молатам па кавадлу.
Ведаю, што знайшлося даволi шмат гэткiх, каму музыка гурта падабаецца. Гэта сведчыць толькi аб тым, што ёсць шэраг слухачоў, якiм хочацца фiзiчна папрацаваць, а ў паўсядзённым жыццi фiзiчнай працы бракуе. Такая вось, так бы мовiць, "сублiмацыя". Але ж, прыслухайся да сябе: насалоду выклiкае НЕ музыка, а менавiта ТВАЯ ўласная праца...
Первое, что пришло в голову, когда впервые, так сказать, "охолонул", - ПОЧЕМУ ЭТОТ альбом ВТОРОЙ? Все органы чувств подсказывали: "Холода" должны были быть ПЕРЕД "Разговором с землей"!
Нет, речь НЕ о деградации, всем бы так "деградировать"! Однако, "Разговор" был цельным и самодостаточным. Закруглял-заканчивал не только определенный период, но... да, много чего закруглял и заканчивал:) Каждая композиция, каждая нота, каждое слово доказывали, либо пытались доказать, что они - НЕ случайны.
А "Холода" показывают нам не развитие - с того места, где закруглился "Разговор", - а новые сомнения! И КАКИЕ сомнения!
В "Холодах" - постоянные вопросы: а это случайно? А это? Может, все-таки лучше ВОТ ТАК?
Вдруг выяснилось, что гитара была на задворках ОТНЮДЬ не принципиально. Просто тогда АДЕКВАТНОЙ не нашлось. На "Холодах" нашлась. Отменная местами гитара. Но вот вопросик: "возвращение к корням" - к солирующей гитаре от "замещавшего" ее триумвирата - аккордеон-саксофон-цимбалы - это прогресс такой? Напоминающий регресс:) Или сознательное упрощение - для большей и вящей удобоваримости? Чтобы слушатель не утоп в не совсем привычном музыкальном болоте, обрел под ногами привычную почву?
Или вот саксофон. Он, в отличие от цимбал, не только остался, его даже стало больше. В результате кое-кого это раздражает, а то и выводит из себя. Небось, тех, кто не знаком с Зандменом и прочими "морфинистами", продолжающими и развивающими наследие. Но ведь не их одних! Также и тех, которые не понимают, что делают на одном поле агрессивная гитара и активный сакс. "Морфинисты", те сознательно заменяют солирующую гитару солирующим "гитарным" саксофоном. Подчеркивая необходимость второго и ненадобность первой. Причем, и это третье, необходимость не альта или тенора, а баритона и басового сакса. А у КаРяков тогда что, перебор?! Получается, раздражение если не уместно, то логично?
Появилась и еще одна сомнительная путь-дорожка - поиск все новых и новых красок через НОВЫЕ ИНСТРУМЕНТЫ. Нужно ли соревноваться с оркестром Михася Финберга - вопрос. Очередной. Добавить?
В альбоме соседствуют вполне простые композиции, вроде "Холодов", которые кое-кто успел упрекнуть в попсовости и слащавости, и совсем не простые, например, "Тушканчик". Изначальная тенденция - решать каждую песню на свой, только ей присущий лад - в "Разговоре" почти мистически не разрушала, а сшивала ткань альбома. В "Холодах" разноплановость музыкальных решений бросается в уши. Сложно бывает переключиться. Попахивает, как говаривал наш прежний мэр, "эвклептикой, смешанием стилей"?
С другой стороны, отсутствие монолитности привело к тому, что многим "Холода" слушать стало легче, чем "Разговор". Тот куда только ни пытались приткнуть. Никак не "притыкался". А здесь, даже у не подозревавших о краеугольных камнях, вроде Мисина и Зандмена, уши нашли, за что зацепиться. И хард нашли, и арт. Даже КалМост. Хотя я по-прежнему не вижу НИ ОДНОГО пересечения с Ревякиным. Вижу лишь, что появилось ЗНАКОМОЕ.
Процесс стал напоминать рыбалку. Слушающий пропускает мимо ушей непривычное, то, под что его "спиннинг" не заточен, и выуживает то, что "полагается", привычное. От этого "Холода" стали более... коммерческими, что ли. Любопытно, многие ли сделали второй шаг: порадовавшись привычному, стали вслушиваться в то, что поначалу пропустили? Но главное - случайно ли так получилось или было задумано?
Что касаемо текстов, то и тут не все просто. Кое-кто (Шум?) считает, что прежние были более "живыми" - проникновенными (тьфу, опять!), лиричными, эээ интравертивными (есть такое слово?). Ну, завернутыми на себя, вовнутрь. А новые в этой системе координат - экстравертивные, вывернутые наружу.
Рациональное зерно в подобном мнении присутствует. По крайней мере, для многих пики на альбоме - "Иудово слово", "Клиника моей болезни", "Тук-тук" (вообще бонус)... А это всё, как ни крути, - из раньшего времени. С другой стороны, подписываться под этим спешить не буду. "Обязанность", "Люди, я не знаю...", "Липкими перчатками", "Солнце" - другие - да, но не хуже. Однако ж, некоторый, хм, диссонанс присутствует. Что это, попытка устроить эдакий Инь-Ян в одной отдельно взятой группе, отдельно взятом альбоме? Или случайность, метастазы "переходного периода"?
Короче, повторюсь, если "Разговор" давал больше ответов, то "Холода" ставят кучу вопросов. Придется ждать третьего альбома, чтобы выяснить: ответы будут? Или лишь новые и новые вопросы?
Кто-то скажет: вот, "калачи" позволили себе выдать на гора "промежуточную" работу.
С моей точки зрения, "промежуточный" - не то слово, которое подходит в данном случае. Положение "Холодов" в пространстве - иное.
...Добро пожаловать на... стройку!
"Разговор" был, по сути, сольным проектом Никиты. "Холода" - попытка творить в группе. Ты, небось, в курсе: в "приличных" странах первым считается второй этаж. Применительно к КаРякам: "Разговор" - не фундамент, а "Холода" - не второй, а первый этаж. Точка отсчета - новая. По сути, мы под шапкой "Калачиком Рядом" имеем другой проект: НЕО - Никита Емельянов Оркестра. Есть основания полагать, что НЕО-строительство продолжается. С тем большим интересом будем ждать второй этаж - КР№3.
Ну, што, чакаў й дачакаўся? Хацеў замест ска-панку рэп-кору - атрымаў?
Так, дачакаўся й атрымаў. "Палепшала табе?" - запытаецца той-сёй чытач. Палепшала. I не толькi мне. Хлопцам з IQ памерам у жавальную гумку - таксама. Бо выдалi, па ўласных словах, свой лепшы альбом. Спрачацца? Крый Божа! Нават дадам: не той альбом назвалi "Героi"!
Але "лепшы" гэта, калi памяць падказвае без памылкi, - прыметнiк у параўнальнай ступенi. То ж бо - адносна. А ў абсалютным, як той казаў, вымярэннi? Добры?
Простага адказу на гэтае пытанне ў мяне няма. Пашукаем талакой?
Калi прыслухацца да галасоў, якiя блукаюць у этэры, дык кiдаюцца ў вуха некалькi, з якiмi таксама не дужа паспрачаесся.
Вось, махнулi хлопцы нягледзячы саксафон на гiтару, й саунд гурта зрабіуся больш агрэсіўны.
Так, альбом атрымаўся даволi роўны. Нават, упершыню можна казаць пра цэльнасць й вытрыманасць.
Так, больш сур'ёзны. Амаль настолькi, наколькi патрэбна.
Так, часам гук - даволi смачны.
Так, знiкненне ска-умцы-умцы не замiнае слухачам пагоцаць на танцполе. Нават, дапамагае: робiшь унытры нешта "in" ды далей не клапоцiсся, ў якiм месцы пераключыць...
Але ёсць яшчэ нешта, аб чым зудзяць з усiх бакоў - i тыя, каму праца айкьюшнiкаў спадабалася, i тыя, хто застаўся незадаволены. АЛЬБОМУ НЕЧАГА БРАКУЕ! Спрабуеш пад час праслухоўвання ад таго адмахнуцца, як ад назойлiвага iнзэкта. Не атрымлiваецца. Вiдавочна: гэта й ёсць галоўнай рысай "HMR".
Але ж, цi гэтага дастаткова - прыпячатаць "нечага бракуе" i - кропка? Не! Прасцей за ўсё было б, як сёй-той, сказаць: калi людзi гавораць пра нейкiя хiбы ў мастацкiм творы, дык ўласна амаль заусёды не ведаюць, чаго не хапае. Дакладна сфармуляваць, чым яно не задавальняе, немагчыма.
Маюць, як тая радыстка Кэт, рацыю? НЕ! Як пiсаў клясык, "мы не привыкли отступать"! Не фармулюецца?! А навошта ж тады нам мова дадзена? Сфармулюем, трасца на яго!
Толькi спачатку рашуча адкiнем убок усе разважаннi наконт вялiзнага патэнцыяла гурта. Бо патэнцыял гэта звычайна тое, што благому танцору замiнае.
Цяпер, так бы мовиць, абагульнiм шэраг прэтэнзiй. Як кажуць у Нямеччыне, альзо.
Тэксты.
IQ ў гэтым сэнсе - адзiн з самых пiсьменных нашых гуртоў. Не саматужная, добрая мова! Але ж, ёсць пэўная чарвiвасць. "Ня надта мудрагелістыя жыцьцесьцьвярджальныя песенькі". Тое, што часцей называюць "залiшне плякатная лiрыка".
- Безумоуна, часам тэкстам бракуе менавiта "мудрагелiстасцi", то ж бо нюансау.
Тут неблага прыслухацца да ДП, якi казаў: "атрымліваецца нашмат лепш, калі гурт бярэцца за ўвасабленьне чужога тэксту".
- Вось! Лепшым, самым гарманiчным творам на альбоме падаецца менавiта "Дай сілы!" на словы Вінсэнта.
Вакал.
Некаму не хапае выразнасцi ў чытаннi. Некаму - экстрэмальнай афарбоукi ды адначасова ўмення дзе трэба пагарлаць, а у патрэбных месцах - спець пранiкнёна ды й з пачуццём.
Не вельмi шмат хiбаў? Так. Дадам: большая частка гэтых хiбаў... зусiм не хiбы, бо не мае нiякага дачынення да вакалу! Як нехта адзначыў, "вакал часцяком патанае у гiтарах".
Тут мы й дасунулiся да галоўнага, што можна назваць - у шыроким сэнсе -
Гук.
...Не хапае якасцi запiсу, якаснага плотнага гучання.
...Часам хочацца, каб гурт гучаў больш мясіста, драйва не хапае, "грузiлава".
...Гучанне часам не суадносiцца з сэнсам тэкстаў.
...Iдэям не стае канцэптуальнай завершанасцi.
...Саунд прыводзiць на успамiн NRM, Кирпичи, Куклы, ТТ-34, Уже i нават Red Hot Chili Peppers...
...Бракуе чыста творчага, музычнага прысмаку. Сольлю, якая адсутнічае, зьяўляецца недастатковы досьвед арганізацыі матэрыялу, то бок - аранжаваньне...
Падсумаваць ды сфармуляваць, як высвятляецца, - даволi нецяжка.
Адсутнасць пэунай рызынкi ў тэкстах, вакале, саундзе асобных iнструментаў й гурта ў цэлым, ў аранжаваннi, запiсе ў студыi. Усё гэта можна назваць проста - АДСУТНАСЦЬ СВАЙГО ВЫРАЗНАГА ТВАРА. Менавiта СВАЕАСАБЛIВАСЦI, адметнасцi бракуе айкьюшнiкам!
Заўважыў: кропкi тут няма? Таму што часткова гэтыя праблемы вырашыць даволi лёгка. Канстатацыя фактау ўжо сама па сабе з'яуляецца адказам цiто падказкай.
Па-першае, гурту патрэбна знайсцi пэўнага саунд-прадзюсара, якi з афарбоўкай саунда папрацуе й трэкi звядзе, як след. Альбо сур'ёзна папрацаваць над прадзюсаваннем уласна. Гэта тое, што можна зрабiць ужо сёння цiто заўтра.
З "па-другое", - некалькi цяжэй, бо яно тычыцца ўласна творчасцi. Цi здольныя хлопцы дадаць да свайго "твара" новыя цiкавыя рысы? Як той казаў, час адкажа.
Што тычыцца мяне, дык раней ставiўся да гурта зусiм халодна. Пасля "HMR" маё стаўленне змянiлася ў станоучы бок. Бо альбом на сучаснай беларускай сцэне - сапраўды, калi не глыток кiсларода, дык глыток паветра. Можа, наступны будзе ўжо не "нiшто сабе", а проста "добры".
Працяг будзе.
@ ВСЕ АВТОРСКИЕ ПРАВА ЗАЩеку.
* Caveat emptor
Читать предыдущие главы могучего сериала 666 альбомов белорусской судьбы
666 альбомов белорусской судьбы. Rel1kt - 2011 "Рэкi прабiлi лёд", Калачиком Рядом - 2011 "Холода", IQ48 - 2011 "HMR" (Юрий Романов, Инфо-центр ЦЖР, январь 2012)
Войдите на сайт, чтобы оставить ваш комментарий: